Fordító

2013. április 24., szerda

[Teszt] Facebook Home

Mivel szeretek minden ilyesmit magam kipróbálni, mielőtt véleményt alkotnék róla, így néhány napja letöltöttem a Facebook Home nevű új csodát a Samsung Galaxy SIII készülékemre. Első körben tegyük hozzá, hogy valamilyen szinten Facebook "mániás" vagyok, ellentétben sok véleményezővel, aki annyit tudott odafirkálni, hogy "ki kíváncsi arra, hogy a telefonját elborítsa az idióta tini csajok által feltöltött hülyeségek". Nos első körben az ilyen kommentelőknek üzenném, - bár ezt a bejegyzést úgyse olvassák - hogy esetleg nem kellenének idióta tini csaj ismerősök és akkor nem látnád amiket felraknak.

Nem lesz túl hosszú teszt, ennek okát a teszt végén ismertetem.

De térjünk a tárgyra. A letöltés pillanatában az Alkalmazás kemény 2,5-ös értékeléssel rendelkezett a Play-en:


Telepítés után kis ideig hagytam pihenni a telefont, majd a kijelző bekapcsolás után ilyen volt a "zárolt képernyő" helyett megjelenő felület:



Ilyen és ehhez hasonló "lapok" vették át a kijelző feletti uralmat. A Tartalom között  oldalra lehet lapozni és váltani a tartalmakat. Ha egy kép vagy írás tetszik nekünk, akkor bal lenti sarokban lehet "lájkolni" vagy hozzászólást írni, illetve a képen 2x kattintva (tapizva) is lájkolhatjuk a képet.


Ha egyszer rákattintunk a felületre, előjön a Facebook Profilképünk kis körben, amit 3 irányba húzva 3 külön funkciót érhetünk el. Balra húzva a Messengert, Jobbra húzva az "utolsó alkalmazást", felfelé húzva a "programok" felületet.





A felület képessége ennyiben nagyjából ki is merül. A Beállítási lehetőségek elég szegényesek, az alábbi képen látható a jelenlegi beállítások felülete:


Ahogy az a képen is látható, a beállítási lehetőségeink a következők:
- A Facebook Home "Cover Feed" kikapcsolása - ezzel eltüntethetjük az egészet és visszatérhetünk a régi megszokott felületünkhöz. 
- "Státusz sor mutatása", ha ezt bekapcsoljuk, akkor válik láthatóvá a felső sor - Mindenképp ajánlott bekapcsolni!
- Mutassa a képernyő bekapcsolásakor a "Home" felületet. Ha erről levesszük a pipát, akkor ismét a régi Zárolt képernyőnk jelenik meg, tehát a képernyőt le tudjuk jelszóval, kóddal ... megszokott módokkal zárni, így nem férhet hozzá bárki a telefonunk adataihoz.
- Adathasználat mértékének állítása, lehet magas, közepes vagy alacsony - nem jöttem rá mit befolyásol a gyakorlatban

Ez alatt már csak a Messenger és Facebook app beállításait érhetjük el, illetve mindenféle olvasnivalót. 

 Eddig beszéltem a Home csodáról általánosságban, most jöjjenek az észrevételek.

Az egész felület, tehát a "Home" igazából csak a "Cover Feed" funkciót rejti önmagában. Ez az, ami a képeket, bejegyzéseket kirakja a készülék teljes felületére. Nekem valamiért nem tudom milyen elv alapján, de nem minden bejegyzést, csak néhányat jelenített meg, átlagosan minden 5-10. bejegyzést. Ez elég nagy gond szerintem, hiszen én, mint "nagy FB" használó, minden új bejegyzésre kíváncsi lennék, nem csak az alkalmazás által kiválasztottakra. Mivel rájöttem, hogy nem látok mindent, így próbáltam elindítani az FB klienst, amivel hozzáfértem a teljes hírfolyamomhoz. Nem sikerült. A Messenger appot ugyan azonnal el lehet indítani, ha az avataros ikont balra elhúzzuk, de a Facebook fő alkalmazást sehogyan se tudtam elindítani, hiába akartam a képre kattintani, a bejegyzések szövegére, a komment írásra, a lájk gombra, a fő facebook oldal csak nem akart megjelenni, így kénytelen voltam felfelé húzva az profilképes ikont bemenni az Appok közé.

 Itt jön a következő probléma. Az itt látható ikonok a készülék gyári felületén található ikonokat tartalmazza, a többit nem és nem is lehet őket módosítani. Így kénytelen voltam tovább menni be az Összes alkalmazás részre és ott elindítani a Facebook alkalmazást.  Ezt a részt nagyon nem tudom megérteni. Az addig rendben van, hogy A Home a készüléket "FB paradicsommá" szeretné változtatni, de könyörgöm, ha egyszer nem rakja ki az összes új bejegyzést, akkor miért nem lehetett berakni legalább a profilkép húzási részre egy negyedik irányba magát a fő Facebook alkalmazást? Így még arra se tudom használni a felületet, amire elvileg ki lett találva. 

És ezzel még nincs vége a negatív részeknek. Továbbra is megértem, hogy a Telefon csak a Facebookról szóljon másról ne nagyon, de azért az, hogy a felületen nem jelzi semmi a Nem fogadott hívásokat, illetve alap esetben az érkezett SMS üzeneteket sem, az már szerintem kissé túllő a célon. Azért egy telefon alapjába véve továbbra is egy Telefon, amivel gyakorlatilag nincs olyan ember, aki az alap funkciókat ne használná, mint a telefonálás (esetleg SMS küldés). Ez az a következő ok, amiért mindenképpen be kell kapcsolni a beállításokban, hogy mutassa a státusz sort, mert ott legalább látunk értesítést ezekről is:





Összegzés:
A Facebook Home alap ötlete nem lenne teljesen rossz, de a jelenlegi formájában katasztrófa és még az általa biztosítani kivánt "Csak a Facebook létezik a földön semmi más" funkciót se látja el teljesen. Gyakorlatilag pozitívumot nem is nagyon tudtam mondani, hiszen ezek mellett az egyetlen különbség, hogy megjelennek színes képek meg kiírások teljes képernyős felületen. A Facebook állapotfrissítéseket el lehet érni sima Widget segítségével is és ott azonnal el is lehet érni a klienst is. 

A beállítási lehetőségei  egyenlőek a nullával, jelenlegi formájában teljesen alkalmatlan a hosszútávú normális használatra még egy "fészbúker" részére is. És akkor még ezt akarják majd tele rakni reklámokkal is... na ne.


Értékelés:    1 / 5  




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése