Fordító

2017. március 1., szerda

Extrém webáruházi rendelés - házhoz szállítással

Egy újabb remek történetről számolok be nektek, ami tökéletesen mutatja, hogy jelenleg Magyarországon hogyan működnek a dolgok.

Néhány héttel ezelőtt új albérletbe költöztünk. Minden szuper volt, csak egy dolog hiányzott a tökéletességhez, méghozzá egy mosógép, amivel a ruháinkat tisztán tudjuk tartani. Így adott volt a feladat: Mosógépet kell venni! No de nem ilyen egyszerű ám a dolog, hiszen a szerencsének hála egy szép kis "panel" ház legfelső szintjén, a 3. emeleten (nem, nem negyedik, az nem emelet, hanem szint!), a mosógép pedig a pehelysúlyúak kategóriájában indulva is alsó hangon 50-60kg. Ezt a nehéz és amúgy se túl jól megfogható masinát így célszerű lenne Házhoz szállíttatni és az ilyen feladatokra szakosodott emberekre bízni. 

Első körünk a piros propelleres boltba (Media Markt) vezetett, ahol megkérdeztük, hogy ha vásárolunk egy mosógépet, akkor azt házhoz szállításkor fel is hozzák-e a 3. emeleti lakásba, vagy lerakják a földszinten a bejárat előtt, és csináljunk vele amit akarunk? Mivel a válasz eléggé bizonytalanra sikerült (Nem tudják, hogy felhozza-e a futár, elvileg nem kötelesek, de van, hogy felviszik...), így inkább más, alternatív megoldás után próbáltunk nézni, ahol talán biztosabbra vehetjük, hogy fel is fogják hozni.

Így vezetett az utunk az X faktor nyertes bolthoz (Extreme Digital), ahol nem elég, hogy INGYENES házhoz szállítást ígérnek, sőt a háztartási nagygépek (pl.: mosógép) még az alábbit is ígérik:




Ezek alapján nem csak, hogy a lakásba hozzák a terméket, de azt ki is csomagolják és a csomagoló anyagot elszállítják! Fantasztikus, ezt kerestük! Megvan a verseny győztese!

És ekkor még nem ért véget az örömhírek sorozata, hiszen a házhoz szállítás legnagyobb buktatója a következő sorokban rejlik:

"A kiszállítás Magyarország egész területén, munkanapon 8-16 óra között történik."

Ó jajj! De hiszen ilyenkor az átlag földi halandó épp a munkahelyén termeli a GDP-t az országnak, mégis ki és hogyan fogja átvenni a mosógépet?!?!?! 

De mielőtt a végleges pánik eluralkodna rajtunk a következő sort olvashatjuk a házhoz szállítási információk között:

"Nálunk a futár igazodik hozzád! Megrendelés leadásakor, lehetőséged van kiválasztani, hogy a megrendelt termékeket azonnal, vagy az általad megadott napon kerüljön kiszállításra."

Ó de jó! megúsztuk! Nincs már több akadály, amit ne tudnánk leküzdeni! Irány a megrendelés!
Megrendelés leadásakor bejelöljük, hogy magunk szeretnénk kiválasztani a kiszállítás idejét, de meglepetésre nem jön elő semmilyen lehetőség, ahol be lehetne ezt az időpontot állítani. Sebaj, lehet hibás a rendszer. Megrendelés leadva, online fizetve és hátradőlve várva a további teendőket. Ez volt február 20-án. Két nappal később, vagyis február 22-én jött egy E-mail, miszerint a rendelésem kiszállítása időpont kijelölésre vár, amit az E-mailben található linken keresztül adhatok meg.

Nosza ugorjunk neki, hiszen a héten szabin vagyok, így bármelyik nap hozhatják eme nemes gépezetet.... de jajj! Ismét egy szépséghiba! Az oldalon - legnagyobb meglepetésemre - csak február 27- március 3. közötti napokat lehet választani, a további bő választási lehetőség, hogy "8-16 óra között", vagy "Telefonon értesítsenek".  Első kétségbe esésem után előszedtem a februári beosztásomat (mivel a márciusit ekkor még nem vettem át), és láttam, hogy február 28-án kedden 17 óráig itthon tudok lenni, így tökéletes a lehetőség, amit be is jelöltem. Mármint, hogy február 28-án 8-16 óra között kérem a kiszállítást.  A beállítás sikerességéről visszaigazoló E-mailt is kaptam.

február 24-én jött az értesítés, miszerint a csomagom átadásra került a HDT futárszolgálat részére, ami kissé fura volt, hiszen az Edigital oldalán a partner futárszolgálatok között ez a cég nem szerepel, de gondoltam ez nem sokat számít.

Szépen teltek a napok, én nyugodtan, készülve a keddi kiszállításra, hátradőlve töltöttem szabad napjaim hátralevő részét, ám vasárnap (február 26) 19:30 körül jött egy SMS, benne váratlan üzenettel: "A csomagot előreláthatóan hétfőn fogják szállítani, a futár 30-60 perccel érkezés előtt értesíteni fog telefonon". TESSÉK??????  Hétfőn??? De hiszen szándékosan KEDDET adtam meg, mivel tudtam, hogy hétfőn a kutya nem lesz itthon, így nem tudja majd átvenni senki.

Az SMS-re azonnal írtam egy válasz SMS-t, hogy nem jó a hétfő, kedden hozzák, ahogy előzőleg is kértem. Hétfő reggel 7:45 körül hívott a futár, hogy hozhatja-e a csomagot, át tudom-e venni, vagy hozza majd kedden? Mondtam neki, hogy tekintve, hogy senki sincs otthon, inkább ne hozza hétfőn, mert nem sok értelme lenne, de maradjunk inkább a korábban kért Keddi napnál. Azt mondta rendben, akkor kedden hozzák.

Eljő február 28. Kedd, 8:00, izgatottan, ugrásra készen várom, hogy a Futár hívjon, hogy mikor hozza a csomagot, illetve, hogy szóljak neki, hogy ha ide ér Telefonon szóljon, mert nem jó a kaputelefon... Teltek az órák, teltek, a futárnak és a csomagnak híre se volt.

16 óra, futár sehol, értesítés sehol. Ekkor már kezdett kicsit felmenni bennem a pumpa és fogtam és felhívtam a futár számát, amiről hétfőn reggel hívtak.  Nem vette fel senki. Ezután hívtam a számot, amiről vasárnap kaptam az SMS-t. Azt se vette fel senki. Ezután felhívtam a HomeDT ügyfélszolgálati számát, amit szerencsére fel is vett egy hölgy, aki elkérte a csomag azonosítót, majd közölte, hogy Ő nem tud nekem segíteni, hívjam fel a területi depó illetékesét, majd megadott egy újabb számot. Ezt felhívtam, de természetesen ezt se vette fel senki.

Sajnos időközben eljött a 17 óra és mennem kellett dolgozni, az ügyet így arra a napra lezártam.
Még aznap este a Páromnak sikerült elérnie telefonon az egyik illetékest, akivel egyeztettek, hogy a csomagot a mai napon, vagyis március 1-én, szerdán szállítsák ki 11 óra után a megadott címre, mert akkortól tartózkodunk itthon. 

Eljött a Mai gyönyörűséges nap, izgatottan vártam a futár érkezését, illetve az értesítést, hogy egyáltalán ma fogják kézbesíteni. Természetesen 13 óráig semmi ilyesmi nem történt. Ekkor már kezdtem kissé bepöccenni, így felhívtam az Edigital ügyfélszolgálatát, ahol 20 perc zenehallgatás után végre tudtam beszélni egy ügyfélszolgálatossal, aki közölte, hogy ő sajnos nem lát bele a rendelésem helyzetébe, a futárszolgálatot hívjam. Miután közöltem vele, hogy próbáltam én tegnap is hívni - sikertelenül - nem kaptam mást, csak együtt érző sajnálkozást és egy javaslatot, hogy próbáljam hívni továbbra is a futárszolgálatot, illetve tudatta velem, hogy az általam megadott szállítási nap nem feltétlen lesz szállítási nap, csak egy "ha minden jól megy, akkor majd akkor szállítják, amúgy meg majd, ha épp ráérnek". Csak tudnám, hogy akkor mire jó ez a "szolgáltatás" egyáltalán? 

Mindegy, mondtam magamban, biztosan hozni fogják a mai nap során, hiszen elvileg "meg lett beszélve".

Aztán egyszer csak 13 óra után pár perccel (amit csak 13:20-kor vettem észre), jött egy újabb E-mail az edigitaltól, miszerint a megrendelésemet ÁTVETTEM(!!!) és az átkerült a "Lezárt Rendelések" közé.

Na ekkor kissé eldurrant az agyam, hogy mégis hogyan fordulhat elő, hogy sehol a futár, sehol a mosógép, közben az Edigital oldalán a rendelésem állítólag átvételre került és részükről a téma rendben lezárva???  

Ekkor mérgemben ismét felhívtam az edigital ügyfélszolgálatát, hogy leordítsam a fejüket, de ezúttal egy másik ügyintézőt kapcsoltak, aki már sokkal segítőkészebb volt, mint az előző és ő maga is felvette a kapcsolatot a futárszolgálattal, illetve megadott egy újabb telefonszámot, amin kérte, hogy érdeklődjek, hátha sikerül felvenni a futárokkal a kapcsolatot.

Legnagyobb meglepetésemre a telefont szinte azonnal felvette egy ügyintéző, aki közölte, hogy épp a panaszomra írja a válasz E-mailt az Edigitalnak, illetve, hogy ma hozzák a mosógépet és meg tudja adni a futár számát, akinél a csomagom van. El is kértem, majd felhívtam a futárt, hogy kb. mikorra fogják hozni a csomagomat. Azt mondták náluk van a csomag és még a mai nap, feltehetően 15:30-19:00 között fogják hozni. Aztán amikor megkérdezte, hogy pontosan hol is van ez a cím, utána mondta, hogy akkor lehet, hogy még előbb is itt lesznek.

Végül  többszörös idegsokk és izgalmakkal telt idő után ma 15:00-ra megérkezett a futár a várva várt mosógéppel. (Jelen cikk írásának utolsó harmadában történt meg az esemény, amikor elkezdtem írni nem tudtam, hogy mire a végére érek már megérkezik-e a mosógép, vagy utólag fogom bele szerkeszteni az érkezés idejét, de végül megjött!).

Végül a történet tanulsága: Ma Magyarországon Webáruházból rendelni (még a többszörös díjas "piacvezető" cégtől is) házhoz szállítással nem épp egy gördülékenyen működő dolog. Ez valószínűleg azért van így, mert a legtöbb helyen nem az adott kereskedő végzi a házhoz szállítást, hanem valamely futár szolgálat, akiknél mind-mind eltérő, hogy milyen rendszer alapján, hogyan működnek, hogyan kézbesítik a csomagokat és hogyan lehet velük kapcsolatba lépni. Én ezek után jobban meg fogom gondolni, hogy mit HOL, kitől vásárolok és milyen egyéb szolgáltatásokat veszek majd igénybe. 




1 megjegyzés:

  1. Elég kacifántos a webes kiszállítás sanjos. Én is rendeltem Extreme Digitaltól, nekem szerencsére nem volt gonduk velük, de egyik ismerősömnek ugyanúgy meggyűlt vele a bajuk, mint neked. Amúgy egy jó tanács: a webes rendelést, ne fizesd ki azonnal, hanem KP-ben, amikor a futár már megjelent a cuccal. Így ők is érdekeltebbek a pontos kézbesítésben, mert simán lemondhatod bármikor, amíg nincs kifizetve. Viszont ha kifizeted előre, sajnos a zsebükben vagy és ők diktálnak.

    VálaszTörlés