Fordító

2021. január 31., vasárnap

Digitális világ - Digitális Bank?

 Tekintettel rá, hogy otthonosan mozgok a digitális világban, szeretem az ügyeimet lehetőleg online, otthonról vagy út közben intézni, tudatosan keresem az újabb és újabb lehetőségeket arra, hogy minden személyes ügyintézést a minimálisra csökkentsek, így amikor megláttam a Gránit Bank hirdetését, felkeltette a figyelmemet. 

Digitális bankként hirdeti magát, ahol mindent lehet online intézni, a számlanyitástól kezdve a banki ügyintézés 99%-án át! Ez pont nekem való! 

Lelkesen nyitottam meg a weboldalukat, átnézve mit kínálnak, milyen feltételekkel végül olyan csomagot szerettem volna összeállítani, ami első körben nem kér jövedelem jóváírást, továbbá a havi számlavezetési költségeim sem lennének túl magasak, hiszen elsősorban tesztelési céllal próbálnám ki, nem szeretnék egyből Bankot váltani, hiszen nem szeretem a zsákbamacskát.  

A választásom végül a Gránit Sztár számlacsomagra és a Gránit Most bankkártyára esett. Alább sorra veszem, hogy "mit ígértek" és én mit tapasztaltam.

Bankszámla

Sztár csomag - Feltételek nélküli ingyenes számlavezetéssel. 

A Számlavezetés díja 0Ft, nem kell hozzá jövedelem jóváírást sem teljesíteni, viszont minden fajta műveletnek - a bankkártyás vásárláson kívül - díja van, legyen az átutalás vagy pénzfelvét ATM-ből.



Amit ígér: Online számlanyitás kb. 10 perc, videóbankos azonosítás kb 5-8 perc.

Amit tapasztaltam:  Az online űrlap kitöltése sajnos nem, hogy 10 percet, hanem órákat vett igénybe, ugyanis problémába ütköztem. Amikor meg kellett adni a lakcím adadaimat elkezdtem beírni az utca (közterület) nevét, igen ám, de én is "nevezetes dátum" nevét viselő utcában lakom, mint pl. a március 15. utca, azt gondoltam, hogy 2021-ben ez nem okozhat problémát, de tévedtem:

Amint számjegy kerül a közterület neve részre, egyből feldobja a hibát:


Tehát nem az a hiba, hogy  "."-ot vagy utca-t is írtam ide, hanem már önmagában a szám karakter. És akkor el is jött az első "Zsákutca", hiszen merre tovább? 

    - Hagyjam ki a számot az utca névből, legyen simán "Március" utca?

    - Írjam ki betűkkel és legyen "Március tizenötödike" utca?

Igazából egyik se jó, hiszen nem ez a címem és a leendő szerződés is érvénytelen lenne, ha ilyen formában készülne el.  Ezért nem tehettem mást, írtam E-mailt az ügyfélszolgálatnak, illetve rájuk írtam Facebook üzenetet is. Az E-mailre meglepően hamar, 30 percen belül jött is válasz, amiben jelezték, hogy nyugodtan írjam a fentiek közül bármelyiket, hiszen majd a Videó azonosításkor az ügyintéző úgyis össze fogja vetni a lakcímkártyán szereplővel és javítani fogja azt a megfelelő formátumra. Mellékes kérdés, hogy biztos, hogy ez a jó megoldás? Ennyire sokan írnak helytelen adatokat abba a mezőbe, hogy ilyen korlátozással kell megoldani? 

Nem tudom, minden esetre az első és igen nagy negatív tapasztalatot sikerült is megszereznem, még mielőtt az ügyfelükké válhattam volna. 

A következő "pofon" az adatlap kitöltése végén következett, amikor jött volna a videobankos azonosítás. Azt gondoltam, hogy egy olyan felület fog fogadni, ahol választhatok, hogy az asztali gépemen akarom-e indítani a videóchat-et, vagy okostelefonra letöltött alkalmazáson, de tévedtem, rögtön az asztali gépes megoldást indította, majd jelezte, hogy nincs kamera a gépemre kötve. Ezzel nincs semmi baj, de legalább valami utalás lenne, hogy akkor telefonról hol lehet próbálkozni.

"videóbankos azonosítás kb 5-8 perc"

Lehet csak nekem nem volt szerencsém, de a fentiek után próbáltam az okostelefonomra időközben letöltött VideoBank alkalmazást indítani, de ott se egyszerű a helyzet, amikor rámentem, hogy érdeklődni szeretnék, akkor nagyjából 10 percig próbált ügyintézőt találni, de mindenki foglalt volt.

 Ezt nagyjából 30 másodpercenként a tudtomra adta, illetve felajánlotta, hogy telefonon visszahívnak, ha kérem. A probléma leginkább az volt ezzel a megoldással, hogy nekem a szerződéskötés "Videóbankos azonosítás" részénél jártam, így mindenképpen videóbankra volt szükségem, nem mentem volna sokra a telefonos visszahívással. Tartottam egy 15 perc szünetet, majd újra próbáltam. 

Ekkor 20 perc várakozás után kapcsoltak egy ügyintézőhöz, aki feltett pár kérdést, lefényképezte az igazolványaimat (a telefonomat kellett rá irányítani), illetve elmondott nagyjából mindent, ha akartam kérdezhettem is. Majd jött a szerződés előkészítése, majd a chat felületen megosztva tudtam elolvasni és "aláírni". Vagyis tudtam volna. Valamiért a megnyitás közben többször is csak töltött-töltött-töltött, végül megszakadt a videóchat. 

Kezdhettem a folyamatot újra, ekkor szerencsére másodperceken belül kapcsolt ügyintézőt a rendszer, első alkalommal másvalakit, de akkor jeleztem, hogy már folyamatban van egy ügyintézés és ekkor vissza kapcsolt az ügyintézőmhöz. 

Végül nagyjából a 4. probálkozásra sikerült megnyitni a szerződést, átolvasni és "elfogadni/aláírni" azt.

Innentől kezdve jött a várakozás, hogy a számla teljes értékűen használhatóvá váljon, erről SMS értesítés jött másnap, illetve nem erről, hanem a "NetBank belépési jelszó"-ról, amivel első alkalommal lehet belépni a netbankba és egyben jelenti a számla élesítését is. 

A Számla aktív, a netbank aktív, az okostelefonos "E-Bank" alkalmazást is aktiváltam, majd próbáltam beállítani számomra két érdekes és fontos dolgot. Első körben a webes felületre léptem be (Netbank), itt beállítottam az online vásárláshoz szükséges jelszót. 1 óra múlva beléptem az E-Bank applikációba, ahol felkiáltójeles figyelmeztetés fogadott, hogy állítsam be az Online vásárlások jelszavát (amit elvileg előtte már a Webes felületen megtettem...), sebaj, állítsuk be! Beírtam a jelszót, majd amikor mentésre mentem az app szépen kiakadt és folyamatjelző feliraton kívül más nem volt hosszú-hosszú percekig (20-25 perc), míg végül alkalmazásváltóban bezártam az appot. Sebaj, biztos a Webes felület miatt akadtak össze. 

Gondoltam nosza, próbáljuk meg a másik funkciót beállítani, a másodlagos számla azonosítót, amit E-mail címre állítottam be, hogy ne kelljen számlaszámokat megjegyezni, lehessen egyből E-mail címre utalni. Beállítottam szépen mindent, majd a megerősítésnél megint elakadt a folyamat. 

Kezdtem kicsit elgondolkodni, hogy most ez komoly? Én naívan azt gondoltam, hogy egy Innovációban, "E" megoldásokban élen járó banknál próbálok számlát nyitni, majd ilyen problémákba ütközök. 

1 nappal később újra neki ugrottam a fenti két dolognak, ezúttal már sikerrel jártam.

Bankkártya

A Végére hagytam azt, amire azóta is várnom kell, ez pedig a Bankkártya. A Számlanyitást hétfőn (2021.01.25)kezdeményeztem. A Gránit Most kártyánál azt írják: "

  • Online számlanyitásnál azonnal postázzuk, így az igénylést követően 1-2 napon belül postán kapja meg a levelezési címére. 

A kártyáról tudni kell, hogy nem névre szóló, elméletileg előre legyártott "Mastercard Instant" kártya, amit személyes számlanyitáskor azonnal, Online számlanyitáskor a fentiek szerint Igénylést követő 1-2 napon belül kapjuk meg. 



Az igénylés hétfőn történt, ha a számlanyitást kedd-re számoljuk, mert addigra lett "teljesen használható" a számla, akkor is csütörtök-péntek meg kellett volna jönnie a kártyának, ami nem történt meg (igaz a VideóBankos ügyintéző 8-10 napot mondott), vagyis újabb dolog, amit ígérnek, de mégsem úgy történt.  Kíváncsian várom, hogy a jövő héten hétfő-kedd megkapom-e, vagy tényleg 10 vagy netán még több napot kell-e várni a kártyára. 

Hamarosan kiderül!

Később írok majd tapasztalatot, ha a kártyám is meglesz és teljeskörűen tudom majd minden szolgáltatásukat kipróbálni!


Frissítés: A Bankkártya és a PIN kód is 2021.02.02-én érkezett, ám az OLK-ban a kártya 01.27-én, míg a PIN kódos boríték 01.29-én volt, így inkább a Magyar Posta "lassúsága" a ludas és nem a Gránit Bank! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése